Zim and Zou - Back to BasicsZim and Zou - Back to Basics

Back to Basics is a project by Zim & Zou, a french designers duo based in Nancy, France. For their graphic design projects they use a lot of paper and materials to create compositions which are both abstract and real, something plain as a typography poster gets a real depth with the use of cutouts and 3D lettering, nicely photographed.

Back to Basics è un progetto di Zim & Zou, un duo francese di graphic designer di Nancy. Nei loro progetti utilizzano molto ritagli di carta e vari materiali, con i quali creano composizioni a metà tra l’astratto e il reale, un qualcosa di piatto come un poster tipogrtafico assume una reale profondità con l’uso di ritagli e lettere in 3D, sapientemente fotografati.

In this project they remade with colored paper famous objects from a recent past, respecting proportions and sizes of each element. One year of work and the project is still a work in progress.

In questo progetto hanno ricreato, con l’utilizzo di ritagli di cartoncini colorati, oggetti del nostro recente passato, rispettando misure e proporzioni nel minimo dettaglio di ogni elemento che li compone. Un anno di lavoro, ma il progetto sta andando avanti con sempre nuovi oggetti.

TEST