Daniel James Diggle's IllustrationsDaniel James Diggle's Illustrations

Daniel James Diggle is an illustrator and designer based in London. He is a member of the Keystone Design Union and the KDU Core. He also runs the illustration collaboration site Wolfbite together with fellow illustrator Jessica Allan.

“With a love for type, structures and organic forms, I work from pencil to pen creating my pieces. Part inspired by traditional woodcuts and Victorian era engraving, I strive to develop a level of craft in my illustrations.”Daniel James Diggle è un illustratore di Londra. E’ membro del Keystone Design Union e di KDU Core. Gestisce anche il sito di illustrazione Wolfbite in collaborazione con Jessica Allan.

“Amo la tipografia e le forme e strutture organiche, lavoro prima con la matita poi con la penna per creare i miei pezzi. In parte ispirati alle tradizionali incisioni di epoca vittoriana, mi sforzo di sviluppare una certa manualità con le mie illustrazioni”

For most of his illustration work he uses pointilism and stippling. In an interview on ocularharmony, he describes his creative process:
“Most of my character work is analogue to start. Pencil sketches first, then clean inked pen lines. After that the image is scanned in and colouring added via Photoshop and the like. If I ever choose to further my character illustrations then working more digitally would probably be better; using illustrator to ‘ink’ the sketches would make the final image far more flexibe than a resolution static scan.”

Per la maggior parte dei suoi lavori utilizza la tecnica del puntinismo. In un’intervista su ocularharmony, descrive il suo processo creativo:
For most of his illustration work he uses pointilism and stippling. In an interview on ocularharmony, he describes his creative process:
“La maggior parte del mio lavoro è analogico all’inizio. Schizzi a matita e poi linee pulite a penna. Dopo di che l’immagine viene scannerizzata e colorata via Photoshop. Se decido di sviluppare oltre il lavoro allora prediligo lavorare maggiormente in digitale, usando Illustrator per “inchiostrare” lo schizzo preliminare e rendere l’immagina più flessibile e facilmente scalabile di un’immagine scannerizzata.”

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