Traditional and modern style by Tenmyouya HisashiTraditional and modern style by Tenmyouya Hisashi

Hisashi Tenmyouya is a Japanese artist born in Tokyo, Japan in 1966. He calls his art style Neo Nihonga and is known for merging techniques and themes from traditional Japanese art with themes of modern Japanese life in his work. In Japan, the artist has somewhat of an “outlaw” reputation for his mixing of fine art and street art.

Hisashi Tenmyouya è un artista giapponese nato a Tokyo, in Giappone nel 1966. Egli chiama la sua arte in stile “neo Nihonga” ed è conosciuto per la fusione di tecniche e temi di arte tradizionale giapponese con i temi della vita moderna. In Giappone, è in qualche modo considerato un “fuorilegge”, per la sua mescolanza di arte tradizionale e arte di strada.


During his early career he worked as an art director at a record company and did illustration work for underground Japanese magazines including Burst. He currently lives and works in Saitama, Japan and is represented by the Mizuma Art Gallery in Tokyo.

>Website


Nel corso della sua carriera ha lavorato come art director presso una casa discografica e ha fatto lavoro di illustrazione per varie riviste underground giapponesi. Attualmente vive e lavora a Saitama, in Giappone ed è rappresentata dalla Mizuma Art Gallery di Tokyo.

>Website

TEST