Photo Painting by Andrew B. MyersPhoto Painting by Andrew B. Myers

Pictorial Photographs and Graphics by Andrew B. Myers, photographer, lives in Toronto.  Andrew reworks his photoes digitally then prints them using an old analogic technique called “Salt Printing”.

Fotografie pittoriche e grafiche di Andrew B. Myers fotografo che risiede a Toronto. Andrew elabora in digitale i suoi scatti per poi stamparli con una vecchia tecnica analogica chiamata “stampa al sale”.

Salt printing is one of the oldest processes photography has employed, pioneered by Henry Fox Talbot back in 1839. The process hasn’t changed much since then. Basically, you start by coating paper in a solution of water and sodium chloride ( table salt) and letting it dry. Next, in a darkroom environment, a silver nitrate solution is applied to the salted paper, creating a light sensitive emulsion. Let it dry. At this point, a contact print can be made by sandwiching a film negative or some sort of transparency and letting the paper sit in the sun.

> andrewbmyers.com

La stampa al sale è uno dei più antichi processi di fotografia, introdotta da Henry Fox Talbot nel 1839. Il processo non è cambiato molto da allora. Fondamentalmente, si avvia dalla carta trattata con in una soluzione di acqua e cloruro di sodio (sale da tavola) e lasciata asciugare. Poi, in un ambiente di camera oscura, una soluzione di nitrato d’argento è applicato alla carta salata, creando una emulsione sensibile alla luce. Lasciare asciugare. A questo punto,  una stampa a contatto può essere fatta da un negativo o un qualsiasi tipo di trasparenza lasciando la carta riposare al sole.

> andrewbmyers.com

TEST